.

ONZE MISSIE

Wij willen ruimte maken voor een mooi leven in de drukke stadsbuurten. Dat doen we door dátgene te verminderen dat het meest in de weg zit: auto’s.  Onze prachtige wijken staan – met nadruk op staan – namelijk bomvol vierwielers.  Vaak worden ze véél te weinig gebruikt. Dat is niet alleen zonde van je geld, maar ook van de ruimte. Maar we hebben ze wel nodig om af en toe weg te gaan. Dus waarom delen we auto’s dan niet?

WAT WE DOEN

DEEL helpt buren met samen auto’s bezitten: autodelen. Het recept: 1 buurtcoöperatie, een handjevol gloednieuwe leasebakken plus een flinke snuf eigen verantwoordelijkheid.

Ingewikkeld? Zeker. Maar door onze tools & begeleiding kunnen jij en je buren direct aan de slag. Zo heb je meer ruimte voor de leuke dingen des levens in je buurt!

WAT ONS UNIEK MAAKT

Er bestaat nogal wat verwarring over autodelen. Bij DEEL deel je écht. Dat kan alleen als ‘t van iedereen is. Bovendien is samen auto’s hebben véél goedkoper dan in je eentje – en een stuk gezelliger. 🙂

WAT IS NOU HUREN & DELEN?

En…een niet onbelangrijk detail: wij doen dit zonder winstoogmerk. Hoe? Gemeenten willen ook de stad mooier maken en hebben daar subsidiepotjes voor!

HOE HET BEGON

Walter Dresscher, architect, ergerde zich kapot aan de overvolle straten. Noodgewongen liep hij – net als vele andere ouders – op de rijbaan met een kinderwagen omdat de stoep te smal was. Ook zag hij veel te weinig ruimte om buiten te spelen én te leven. De stad moest natuurlijker, vond de Hagenaar. Zo werd het idee geboren om auto’s uit de weg te ruimen maar nog steeds een wagen in je straat te kunnen gebruiken. Samen met anderen.

 In 2019 stampte hij samen met z’n toenmalige partner in crime Irene Rompa de strategie uit de grond en werd de eerste DEEL groep geboren in Den Haag. Dat succes bleef niet onopgemerkt. Meer gemeenten – zoals Amsterdam en Rotterdam, ambassadeurs en buren, willen ook DEELen. En daar zijn we nu keihard en met veel plezier mee aan de slag!

HOE HET BEGON

Walter Dresscher, architect, ergerde zich kapot aan de overvolle straten. Noodgewongen liep hij – net als vele andere ouders – op de rijbaan met een kinderwagen omdat de stoep te smal was. Ook zag hij veel te weinig ruimte om buiten te spelen én te leven. De stad moest natuurlijker, vond de Hagenaar. Zo werd het idee geboren om auto’s uit de weg te ruimen maar nog steeds een wagen in je straat te kunnen gebruiken. Samen met anderen.

In 2019 stampte hij samen met Irene Rompa de strategie uit de grond en werd de eerste DEEL groep geboren in Den Haag. Dat succes bleef niet onopgemerkt. Meer gemeenten – zoals Amsterdam en Rotterdam, ambassadeurs en buren, willen ook DEELen. En daar zijn we nu keihard en met veel plezier mee aan de slag!